Success Story : X2O Badkamers

Over X20

X²O is geen badkamer specialist zoals er dertien zijn in een dozijn. Anders dan de anderen richten wij ons rechtstreeks tot de eindconsument. Dat zien wij als een teken van respect voor de klant, die vandaag de dag beter geïnformeerd is dan ooit. Hij weet perfect wat hij wil.
X²O beperkt haar activiteiten niet tot België. De Nederlandse klant valt eveneens massaal voor het concept. Want ook in de buurlanden wil X²O marktleider worden op de particuliere badkamer markt, op basis van steeds dezelfde fundamenten: topkwaliteit tegen de voordeligste prijs, het ruimste aanbod en een onberispelijke service.

Het probleem

  • Er moesten veel digital experts aangetrokken worden op verschillende disciplines om zo een volwaardig en zelfstandig team kunnen vormen.
  • Het geloof is dat de organisatie zoveel mogelijk zelf wilt kunnen en wilt niet afhankelijk zijn van externe partners.
  • Het achterland van de organisatie huisvest maar een gering aantal digital experts met passende ervaring. Dat maakt het aanbod schaars.

 

Het doel

Het doel van dit proces is het verstevigen van de strategische positie X2O badkamers in de Benelux, zodat zij kunnen doorgroeien naar marktleider binnen deze niche.

  • Een flinke portie ambitie en bijbehorende investeringen moeten leiden tot een explosieve groei in de Benelux.
  • Om dat bereiken ligt er een bepaalde focus op eCommerce en hun omni-channel concept.

De uitdaging

In een competitieve en schaarse markt is het een uitdaging om digital experts te werven voor een organisatie als X2O die wel naamsbekendheid geniet, maar nog niet bekend staat om het enorme digitale team – dat ze inmiddels wel hebben. Dit in combinatie met het beperkte aantal beschikbare kandidaten zorgt ervoor dat er een zeer selectief en arbeidsintensief proces nodig is om de perfecte kandidaat voor elke rol te vinden.

Het resultaat

De succesvolle samenwerking heeft ertoe geleid dat X2O op meerdere lastige posities iemand hebben kunnen aanwerven. Hierdoor kan het team verder bouwen aan een data-driven aanpak, met focus op customer centricity en betere vindbaarheid op alle kanalen. 

Inspire

34
Gesprekken met Digital Marketeers

Connect

4
Kandidaten gestart

Impact

1
Jaar partnership

“Vanaf de eerste dag maakte Digiteq meteen het verschil bij ons! Voor de uitbreiding van ons online team hadden we verschillende online profielen (UX specialist, SEO specialist, …) nodig en telkens wisten ze de juiste kandidaten naar voor te schuiven. De kwaliteit & motivatie van de doorgestuurde kandidaten was telkens top. Ik ben dan ook blij dat we uiteindelijk sterke profielen aan boord konden nemen.

Digiteq maakt echt het verschil t.o.v. de conculega’s door de motivatie van de kandidaten goed te achterhalen en deze te laten matchen met de wensen en cultuur van ons bedrijf. ”

Tom Vanrobaeys

e-Commerce Manager

Meer weten?

Wil jij ook gebruik maken van ons netwerk? Of wil je vrijblijvend advies over de uitdagingen binnen jouw organisatie of team? Maak vrijblijvend een afspraak!

 

Neem contact met ons op +32 (0)2 588 96 73 of stuur een email naar info@digiteq.be.